Liebster Blog Award

by aniversum

brain

To stało się całkiem niedawno… Siedziałam w domu i niczego nie podejrzewając, zajrzałam do powiadomienia o nowym komentarzu. Napisała go Asia z bloga prawdziwezycie.com, która pokazuje, opisuje i filmuje irlandzkie życie swojej polskiej rodzinki.

„Nominowałam cię. Zajrzyj na bloga” – napisała.

Ale że co nominowała? Jak mnie? Mam opuścić Dom Wielkiego Brata? Albo nie daj Potworze Spagetti – posprzątać kuchnię?!!!!!

Na szczęście obyło się bez przemocy – Asia nominowała mnie do Liebster Blog Award czyli nagrody dla blogera (jestę blogerę!). Nominacja jest aktem uznania, ja się czuję jakbym odbierała Nobla i Oscara jednocześnie. Cała zabawa polega na:

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.

 Asia zapytała tak:

  1. O czym lubisz najbardziej blogować?  Uwielbiam opisywać nasze codzienne przygody, małe i duże. To mój sposób na zapamiętanie, zatrzymanie się, docenienie życia.
  2. Co sprawia, że głośno się śmiejesz? Dużo się śmieję, najczęściej z własnych dowcipów. Jednak Ojciec Dzieciom i moi bliscy często dostarczają mi lol-contentu. Różne rodzaje śmiechu wzbudzają we mnie też pisarze, poeci i …  śpiewacy. Tim Minchin rozśmiesza mnie swoimi ironicznymi piosenkami, Stephen Lynch niepoprawnością polityczną (czy jakąkolwiek!), Przybora wywołuje u mnie uśmiech przez ściśnięte serce, bawi mnie Tuwim, Bareja, Kolski. Ostatnio bawi mnie Stephen Clarke, o którego książkach opowiem, kiedy skończę ostatnią.
  3. Twoje najlepsze wspomnienie z dzieciństwa. Bardzo długo myślałam nad tym pytaniem. Pierwsze nasuwają mi się wszelkie Gwiazdki i ubieranie choinki z tatą. Potem sanki, malowanie książeczek samą wodą. Nie umiem wybrać jednego wspomnienia, bo całe moje dzieciństwo wspominam jak kolorowy sen pełen niezwykłych przygód (szczególnie tych, które zawierały mojego wymyślonego przyjaciela – Spajka). To najbardziej niezwykłe, to to jak rodzice podkładali mi prezenty na 6 grudnia. Poziom magii jest niezwykły, nigdy ich nie przyłapałam, chociaż robili to nadal gdy byłam na studiach!
  4. Kim chciałaś być jak byłaś mała? Chciałam być… duża. Dorosła znaczy. A trochę później, chciałam zostać psychologiem – i zostałam. Oba marzenia spełnione!
  5. Moje ukochane miejsce na świecie to… Palenica w Szczawnicy, mieszkanie mojej przyjaciółki w mojej rodzinnej miejscowości, Londyn, szczególnie widok na Tamizę z okolic Tower Bridge. No i oczywiście – Giverny.
  6. Wolisz planować, czy działać spontanicznie? Oczywiście wolę działać spontanicznie. Pod warunkiem, że ten spontan zaplanuję z odpowiednim wyprzedzeniem.
  7. Jedzenie w restauracji, czy w domu? Zdecydowanie w restauracji. Nienawidzę gotować, to najgorsze co można robić w domu. Wolę czyścić kibel. 
  8. Gdybyś mogła zmienić jedną rzecz na świecie co by to było? Zlikwidowałabym biedę (tak, kocham konie i chciałabym, żeby na świecie panował pokój)
  9. Co najbardziej lubisz w listopadzie? Świadomość, że się skończy. I zakupy świąteczne.
  10. Załóżmy, że dziś są twoje urodziny – jaki deser chciałabyś zjeść z tej okazji? Jakiś typowo polski – pierogi ruskie, kaszę gryczaną i krupnik ;- )
  11. Wymień 3 rzeczy bez których nie możesz żyć. – Woda, powietrze i węglowodany.

 A teraz moje pytania do was (wszelkie podobieństwa do pytań, które mogliście już Gdzieś Kiedyś Widzieć jest celowa)

1. Co byś zrobiła/zrobił, gdyby się okazało, że Twój sąsiad to homo sapiens?

2. Najdroższa rzecz, którą kupiłaś/kupiłeś sobie w prezencie (i miałaś wyrzuty sumienia) to?

3. Idąc leśną ścieżką w zimowy dzień, znajdujesz przy drodze niewielkie pudełko. Podnosisz je, otwierasz… co jest w środku?

4. Dlaczego ogórek nie śpiewa?

5. Najdziwniejsza rzecz, którą zgubiłaś/zgubiłeś?

6. Skąd Litwini wracają?

7. Twój ulubiony dowcip?

8. Niezwykła przygoda, w którą, gdyby nie przytrafiła się tobie, nigdy byś nie uwierzyła/uwierzył?

9. Kolejne miejsce na mapie podróży to…? 

10. Ilu mężczyzn potrzebnych jest do wkręcenia żarówki?

11. Supermoc, którą chciałabyś/chciałbyś posiadać?

Lista skazanych:

1. Nebule

2. Put your slap on (może w końcu coś napisze!)

3. Matka tylko jedna (miało być o tych mniej popularnych, ale ja po prostu lubię ten blog i tę matkę <czy siedzi z tyłu?>!)

4. Francuskie i inne notatki Niki

5. Zapiski z emigracji

6. Peregrino-pl

7. Kulturą w płot

8. Codzienność małego człowieka

9. Nishka (nie mogłam sobie odpuścić!)

10. Miejscy roślinożercy ( OBIE roślinożerczynie, poproszę)

Zapraszam również was do zabawy! Odpowiedzcie na kilka pytań w komentarzach. Jutro tekst o tym, dlaczego Francja akurat. :-)