share week 2014

by aniversum

Jest kultura to blog, o którym dowiedziałam się wchodząc na inny blog polecony przez autorkę, którą regularnie czytam. I w/na tej kulturze dowiedziałam się, że właśnie rozpoczęła się inicjatywa nazwana „share week”, czyli dzielimy się nie swoim pisaniem, a czytaniem.

Poniżej kilka linków do miejsc, w które zapuszczam się, gdy mam chwilę. Zazwyczaj są to raczej blogi parentingowe, bo z braku koleżanek mam, szukam inspiracji w internetach.

1. Makóweczki – autorka nominowana była do nagrody Blog Roku 2013. Lubię patrzeć na ładnie zrobione zdjęcia, czytać lekkie historyjki i mamine rozkminy.

2. Mamy Gadżety – czasami mam ochotę posłać kwiaty autorce. Gdy w moim życiu jest jakaś luka, rysa na szkle, czegoś mi brak – wchodzę tam i przeglądam notki (mimo że wszystko już przeczytałam). Zawsze znajdę coś, co rozwiąże mój problem, jakieś akcesorium ze snów (sterylizator do smoczka ostatnio!). Dzięki!

3. Matka tylko jedna – Matka, która mieszka w środku lasu i często dzieli się tym, czego tam można doświadczyć: obłędu, braku prądu, wizyt w „kinie” i … samotności. Jej bloga przeczytałam jako jednego z pierwszych, kiedy odciągałam mleko dla Emmy w środku nocy. I mimo że ona jest TAM a ja po środku Francji, mam wrażenie, że czasami jesteśmy tak samo samotne w obliczu drzew i ludzi, którzy są z zupełnie innego wymiaru.

4. Nishka – zaglądam, bo bardzo lubię jej piekielnie inteligentne córki. Kobieta ma moc i daje mi sporo energii.

5. Sweet Milieu – tu więcej do oglądania niż czytania, ale odprężają mnie te spokojne kolory,dobry gust mamy małej Matyldy i ciekawe rozwiązania, marki, trendy, których nie znałam (bo skąd). Korzystam, marzę, zwiedzam.

6. Urodzę życie –  ten blog powinien być na tej liście jako pierwszy. Czytam go odkąd dowiedziałam się, że jestem w ciąży. To jest strona o tym co ważne w rozwoju dziecka, jak z nimi pracować, w co się bawić. Nie ma tu drogich zabawek, wymyślnych akcesoriów, to nie jest też blog o dziecięcej modzie. Uwielbiam to miejsce, gdzie mogę uczyć się od mamy, jak rozwijać dziecko. Dzięki temu miejscu dowiedziałam się sporo o tym jak metoda Montressori wygląda ” od kuchni” i myślę o takim przedszkolu dla Emki.

7. Abstrachuje – vlog, który można oglądać na YouTube. Trzech młodych facetów zauważa takie niuanse życia codziennego, że oglądając ich często muszę dusić się ze śmiechu pod kołdrą – bo wszyscy śpią, a ja po raz kolejny dowiaduję się „Co mówią:..”.

8. Niektyty Krytyk – kolejny vlog, który nieco trzyma mnie jeszcze w klimatach studenckich. Lekki powiew gimbazy i niezbyt wyszukanych żartów, a jednak jest tam coś inteligentnie zaczepnego, co spowodowało, że subskrybuję i  z zaciekawieniem zerkam.